kinas.info
Filmų duomenų bazė Aktorių duomenų bazė Režisierių duomenų bazė
Ieškoti kinas.info paieškoje Ieškoti svetainėje www.kinas.info su "Google"
Ieškoti kinas.info paieškoje Ieškoti svetainėje www.kinas.info su "Google"
Visų Lietuvoje rodomų filmų tikslus seansų laikas
Naujienos iš kino pasaulio
Artimiausių premjerų tvarkaraštis
KINAS.INFO bendradarbių filmų recenzijos
Naujausių DVD apžvalga
Geriausi filmai, aktoriai ir režisieriai
KINAS.INFO konkursuose laimėkite prizus!
Diskutuokite KINAS.INFO klube
Takeshi Kitano
1947-01-18 Japan

7.5
 

 

Dvasia šarvuose
Ghost in the shell, 2017

Garbė režisieriui!
Kantoku Banzai / Glory to the Filmmaker!, 2007

Zatoiči
Zatoichi, 2003

Vyresnysis brolis
Brother, 2000

Tabu
Gohatto / Taboo, 1999

Džonis Mnemonikas
Johnny Mnemonic, 1995

     

Kitano gimė Tokijuje, darbininkų kvartale 1947 metų sausio 18d. Šalis buvo okupuota amerikiečių, o duonai užsidirbti tekdavo toli gražu ne kūrybiniu darbu.
Kitano pasakoja, kad jo atmintyje tėvo paveikslas išlikęs kaip mistinio ir tuo pat metu lengvabūdžio asmens. Dažytojas ir lakuotų figūrėlių gamintojas - tėvas, kurį Kitano labai mylėjo, buvo dar ir azartiškas lošėjas, nuo ko kentėjo visa šeima, kuri negalėjo mokėti nuomos ir normaliai maitintis. (Kitano teigia, kad jo tėvo paveikslas labiausiai įkvėpė pagrindinio “Kikudžiro” veikėjo sukūrimą).

Kitano motina buvo kilusi iš kariškio šeimos, todėl turėjo labai tvirtą nuomonę apie tvarką. Jos svajonė apie sūnaus, kaip kontoros tarnautojo karjerą atvedė Kitano į Tokijo universitetą. 60- ųjų pabaigoje Kitano, nors ir nelabai domisi politika, tačiau dalyvauja kairiųjų protestuose ir kituose to meto judėjimuose.
Po to, kai išeina iš universiteto, taip ir negavęs mokslinio laipsnio, Kitano dirbo įvairius atsitiktinai pasitaikančius darbus.

Jaunas Takeši spėjo padirbėti lifto darbuotoju, padavėju, striptizo klubo kasininku, ir netgi iš arčiau susipažinti su japonų mafija – Jakudza. Jis iki šiol nemėgsta atsakinėti į klausimus apie savo vaikystę bei savo ryšius su japonų mafija. Visi atsakymai yra jo filmuose. Būtent šios dvi temos “lydi” režisierių visos jo karjeros metu.

Prievarta ir meilė, mirtis ir gimimas, In ir Jan; netgi Kitano veidas visuomet suteikia dviprasmišką įspūdį, kai viena veido pusė šypsosi, kita visuomet išlieka rimta. Trauma, dalinis veido nervo paralyžius, gauta autokatastrofoje 90-ųjų pradžioje, puikiausiai atspindi ne tik režisieriaus kūrybos, bet ir jo gyvenimo dialektiką.



1971 metais Kitano, kartu su savo draugu Kieši Kaneko sukūrė komikų duetą “Du smūgiai” (Two beats); daug vėliau, kai apie jų bendradarbiavimą buvo likę tik prisiminimai, jis pasiliko pseudonimą “Beat Takeši”, kaip atsiminimą apie pirmus žingsnius šou biznyje. O jie buvo labai tolimi nuo tų fantazijų, kurias puoselėjo du draugai.

Iš pradžių “Du smūgiai” pasirodydavo striptizo klubuose, linksmindavo publiką pertraukose tarp striptizo numerių. Tik po dviejų metų jis gavo teleprodiuserio pasiūlymą.

1976 metais Kitano ir Kaneko gavo vienos Japonų telekompanijos prizą, kaip geriausias komikų duetas. Laidų, kuriose filmavosi kitano kiekis ėmė vis didėti.
“Būdavo dienų, kai pasirodydavau 5-7 laidose iš karto”-prisimena režisierius.

Jau 25 metus Kiatno yra pagrindinė Japonijos masinės informacijos priemonių figūra. Jis vis dar filmuojasi 8 - iose laidose per savaitę. Yra parašęs daug novelių ir kelis apsakymų rinkinius, esė ir eilėraščių. O be to, jis turi puikią dailininko ir animacijos kūrėjo vaizduotę, jo tapybos kūrinius galime išvysti filmuose “Fejerverkas” ir “Kikudžiro”. O kas dar keisčiau – jis yra mėgėjiškos beisbolo komandos rėmėjas ir kartais pats jos sudėtyje žaidžia beisbolą.

Kai jo paklausia kaip jis spėja atlikti visus savo įsipareigojimus, Takeši Kitano atsako, kad jis net nejaučia, kad dirba, o tiesiog visą laiką daro tai, kas jam patinka.

Filmo “Fejerverkas” sėkmė įrodė, kad Takeši Kitano yra vienas iš įtakingiausių pasaulinio lygio režisierių. Tarp daugelio kitų apdovanojimų, “Fejerverkas” gavo Auksinį Švento Marko liūtą Venecijos kino festivalyje 1997m. ir Europos kino akademijos buvo pavadintas geriausiu neeuropietiško kino filmu 1997m. “Fejerverkas buvo įtrauktas į daugelį “Geriausių metų filmų” sąrašų, dažnai juose užimdamas pirmąją vietą.

Kaip režisierius, kaip aktorius, kaip dailininkas, kaip televizijos darbuotojas ir kaip tikras komikas, Takeši Kitano ne tik kelia daug klausimų savo žiūrovams, pirmiausia jis visada kelia užduotis ir tikslus sau.

1998 metais sukurtas filmas “žiaurus policininkas” (Violent cop), staiga tapo Kitano kaip režisieriaus debiutu. Kai iš anksto paskirtas režisierius buvo atleistas, Kitano, kuris turėjo vaidinti šiame filme pagrindinį vaidmenį, pasirašė sutartį, kad užims jo vietą.

Neturėdamas režisūrinės patirties, Kitano peržiūrėjo scenarijų ir sukūrė ironiško stiliaus filmą, vėliau susilaukusį pripažinimo už brandumą, erdvės ir struktūros pojūtį.

“Žiaurus policininkas” ir kiti Kitano filmai, tokie kaip “Virimo taškas” (Boiling point)ir “Sonatina”, buvo sukoncentruoti ties veikėjų – Jakudzos gangsterių charakteriais. Nežiūrint į tai, kad panašūs personažai tapo viso pasaulio kultiniais numylėtiniais, pačiam režisieriui jie uždėjo tam tikrą šaltakraujiško ir nuolatinio smurto dainiaus antspaudą.

Filmais “Scena prie jūros” (A scene at the sea), “Gaunate?” (Getting any?) ir “Vaikinai sugrįžta” (Kids return) Kitano užsitarnavo daug kino kritikų pagyrų už režisavimo stiliaus ir tematikos pakeitimą.

Filme “Scena prie jūros” Kitano ekrane nepasirodė, be to, jame visiškai nebuvo smurto, kuris vyravo prieš tai sukurtuose filmuose. Jaudinanti istorija apie kurčią jaunuolį, labai mylintį banglenčių sportą atskleidė visiškai kitokius Kitano talento aspektus – jausmų sutelktumą, švelnų požiūrį į jaunimo gyvenimą, tyrumą, susidomėjimą sudėtingai paaiškinamomis žmogaus būties pusėmis.

“Scena prie jūros” tapo ilgalaikio bendradarbiavimo su kompozitoriumi ir muzikantu Džo Chisaši pradžia, jo įsimenančios melodijos nuostabiai papildo kino kūrėjo pasaulį.

“Gaunate?” tapo visiška priešingybe filmui “Sonatina”, kurio premjera 1993m. Kanų kino festivalyje (programoje “Ypatingas požiūris) atkreipė viso pasaulio dėmesį. Kitano pirmąkart bandė sujungti veikėjo nevykėlio temą ir savo satyrišką gyslelę, atsiskleidusią jo televizinės veiklos metu. Rezultatas – puikus, juokingas ir ironiškas požiūris į Japonų visuomenės susiskaldymą ir santūrumą.

6-ajame Kitano filme “Vaikinai sugrįžta”, režisierius perkelia savo jaunystę į šių dienų Tokiją ir pasakoja dviejų jaunuolių, kurie blaškosi tarp bokso ir nusikalstamo pasaulio istoriją.

Filmas tapo pirmu, po režisieriaus pasveikimo. 1994 metų rugpjūtį Kitano buvo papuolęs į beveik mirtiną motociklo avariją. Filmas buvo sukurtas be jokios didelės stambių kino studijų finansinės paramos, jį išleido “Office Kitano Inc.” (režisieriaus Masajuki Mori įkurta kompanija).

Naujame Takeši Kitano filme – “Zatoichi” pasakojama samurajaus Zatoichi istorija. Joje pagrindinį – aklo masažisto - vaidmenį atlieka pats Kitano. “Galiu pasakyti, kad darbas prie šio filmo man suteikė patį didžiausią džiaugsmą tiek menine tiek kūrybine prasme per visą mano karjerą.”

2008-09-11 Japonų kino titanas „daro juokus“
2008-09-08 Genijus, sutrikdęs žiūrovus
tpl/center/comment.tpl
 
Vardas:
Slaptažodis:
prisiminkite mane
 
 
 
  
  1. 
 
169 107
  2. 
 
46 792
  3. 
 
24 870
  4. 
 
24 343
  5. 
 
21 493
Pelningiausių savaitgalio filmų TOP-20
 
Šiandien gimtadienius švenčia 47 asmenys:
Ian McKellen (79 m.)
Anne Heche (49 m.)
Ethan Suplee (42 m.)



Sužinokite daugiau apie KINAS.INFO projektą Susipažinkite su KINAS.INFO darbuotojais Dirbk kartu su KINAS.INFO Reklama KINAS.INFO portale KINAS.INFO kontaktai Privatumo sąlygos, apsiribojimas nuo teisinės atsakomybės